الحلقه التاسعه من الحارس الشخصي
حياة: هو رامي فاق؟؟
ريما: اها
حياة بفرحة: بجد
شيري: اه يا حياة انا هموت من الفرحة
حياة: انتوا جايين تخدوا الاكب وتمشوا تاني؟
ريما: اه تحبي تيجي معانا؟
حياة: لالا مش قادرة اتحرك انهاردة من البيت انا هروح اعمل فشار واجيب فيلم رعب واقعد اتفرج
ريما: الهي يطلعلك عفريت وانتي قاعدة لوحدك كدة
حياة باستغراب: اه صحيح اومال فين حازم؟
ريما: فضل آعد مع رامي
حياة: اول مرة ههههه
شيري: يلا انا كدة جبت اكل كتير وهياكله كله
ريما: حيلك حيلك ايه كل دة ههههههه
شيري: مش هو مش بيحب اكل المستشفيات... انا بقي جبتله الاكل هق هق هاااق
ريما بنصف عين: شريرة
شيري بشر: هع هع يلا بينا
ذهبت حياة لعمل الفشار ودخلت الغرفة وجلست لتشاهد فيلم رعب
وترجلا الفتاتان وركبا السيارة وبأقصي سرعة وصلا الي المشفي ودخلا الغرفة ليجدوا حازم ورامي يجلسان في جوٍّ من المرح والضحك
ريما: انتوا اخدتوا علي بعض بقي
رامي: اها
شيري: يلا بقي عشان تاكل
رامي بصدمة: كل دة!! انتي هتأكليني ولا تموتيني؟؟؟
شيري: هتاكل الاكل كله يعني هتاكل الاكل كله يارامي
رامي: حااااضر
ريما: ههههههههههه
هنا كان حازم ينظر الي ضحكة ريما بهيام وأخذ نفسًا عميقًا وابتسم بشدة
-------------------------------------------
بعد تقديم الاحداث ٥شهور
منير اتقدم لحياة والخطوبة كانت من اسبوع وخرج رامي من المشفي وجهّز هو شيري ڤيلّتهم والفرح الاسبوع المقبل
واصبح رامي وحازم صديقان مقربان
وعلاقة الحب بين حازم وريما تشتد واصبحا يحبان بعضهما الي حد الجنون ولكن حازم لم لم يتقدم بعد
وانتهت الجامعة وعادت كل فتاه الي بيت اهلها بعد الكثييير من الوعود علي التقابل وزيارة بعض
-----------------------------------------
فريد: اعتقد بقي ان انتي مش محتاجة حازم دلوقتي.... بقي عندك قوة تقدري تحمي بيها نفسك
ريما بألم وتعب وترعرعت الدموع في عيناها: لا خلاص
فريد: اوك
ذهبت ريما الي غرفتها في حزن شديد انقلب الي بكاء اشد
وكان حازم في الاسفل مع والد ريما
فريد: انت عملت اللي عليم وزيادة.... تحب كام؟؟
حازم: احم انا مش عاوز فلوس
فريد: اومال عاوز ايه
حازم بابتسامة: انا طالب ايد الآنسة ريما
فريد:انا بعتك عشان تحميها مش عشان تحبها
حازم: انا آسف بس انا بحبها
فريد وتقدم اليه وربت علي ظهره بابتسامة: وانا موافق .... المهم تكون هي موافقة
حازم: موافقة انشاءالله
فريد: ريمااا .....ريمااا
مسيحت ريما دموعها وغسلت وجهها سريعًا وحاولت ان تكون طبيعية ونزلت لهم
فريد: حازم طالب ايدك مني.... موافقة؟؟
ريما بابتسامة ولمعة بعيناها: موافقة
فريد بابتسامة: اخر كلام
ريما: اخر كلام
فريد: علي بركة الله... نقرا الفاتحة
بعد ان انهوا قراءة الفاتحة استأذن حازم من عمه ان يأخذ ريما ويخرجا سويًّا ووافق
اخذ حازم ريما الي السيارة في فرحة وحب شديدين وذهبا الي حديقة
وضع حازم شريط اسود علي عيناها وامسك يدها الاثنين ودخلا سويًّا وهنا ازال حازم الشريط وخرج اصدقاء ريما من خلف الاشجار وبدأت الاغاني والرقص والاتحفال
شيري: ربنا يخليكوا لبعض
ريما بفرحة: يارب
حياة: اوعي بقي... بس تعرفي كنت حسة من الاول
ريما: ماشي يا حساسة هههههههه
حياة: انا عاوزة ريما صغننة
ريما: لسة بدرررررري
وهنا سحب حازم ريما الي السيارة دون ان يلاحظ احد وتوجه نحو مطعم كبيير وجلسا وآتا لريما اتصال من شيري وآخر من حياة والثالث اخذ حازم التليفون واغلقه تمامًا
حازم: بحبك
ريما: طيب
حازم: هو ايه اللي طيب انطقي بدل مارتكب جريمة
ريما: بحبك
حازم: ايوة كدة
ريما: ههههههههههه
حازم بهيام: ياربي علي الضحكة اللي هتموتني
ريما بكسوف: بس بقي
حازم: تقريبًا دي اول مرة تتكسفي... صح؟
ريما: اشمعنا؟!!
حازم: يا حبيبتي انتي بتكسفي مش بتتكسفي
ريما: بقي كدة
حازم وامسك يدها: لا كدة ايه دة انا بحبك
ريما: هييييح.... يلا نرجعلهم
حازم: يلا
ركبا السيارة مرة أخري ووصلا الي الحديقة وجاءتا الفتاتان اليهما لتسألهما اين كانوا وهنا حمل حازم ريما في حب وفرحة
حازم: بحبكككككككككك
ريما: بحباااااااااااك
شيري: يا مجانيين.... ربنا يخليهم لبعض
رامي: ويخلينا لبعض
شيري: خضتني يا رامي
رامي: تعالي نرقص بس
شيري بضحك: يلا
ذهبا للرقص بينما حياة كانت تأكل وكان منير جالس بجانبها
منير: يا بنتي يلا بقي عاوزين نرقص
حياة: حاضر
منير ببرطمة: ياربي مفجوعة
حياة: بتقول حاجة؟؟
منير: لا خالص يا روحي.... يلا بس عشان نرقص
اما حازم وريما
حازم: مبسوطة؟
ريما: جدًا
حازم: بحبك
ريما: بموت فيك
مر ٥ ساعات في مرح وضحك ورقص وفرحة شديدة
وفي نهاية اليوم ذهب كل من منير وحازم ورامي لتوصيل خطيبته
اوصل حازم ريما وتطمأن عليها وذهب الب بيته والابتسامة لا تفارق وجهه
وقبل ان يناما اتصل بها وناما بعدها في هدوء
وانتهي اليوم علي خير