الحلقه الثامنه من قصه الحارس الشخصي للكاتبه ماريا شوقي



ريما باعدة نظرها عنه: اتفضل
حازم: ممكن افهم مالك؟؟!
ريما بعناد: لا مش ممكن
حازم: انتي شوفتي البنت اللي كانت معايا الصبح
ريما بغيرة وحاولت تخبأتها: اه شوفتها
حازم بابتسامة لغيرتها الملحوظة: شوفتي كانت قمر ازاي... وسكرة كدة
ريما بغيرة ملحوظة: انت عاوز ايه... انجز
حازم: انا بحبها ومش عارف اقولها
ريما وقد فاض بها الكيل: انا ماشية
امسها حازم من يدها وقرّبها له وهنا احسّت ريما بإحساس تحسّه لاول مرة
حازم بابتسامة: دي اختي يا مجنونة... اختتتي
ريما بحب: اختك!!
حازم: اه... بس انتي اللي متسرعة
ريما بتردد وحب: انا...انا...انا لازم امشي...... امممممم سلام
عاد حازم مرة اخري لعمله مبتسم بشدة وفي قلبه آلاف الكلمات يريد قولها لريما
وفي هذه اللحظة تأكد من حب ريما الشديد له
------------------------------------------
صعدت ريما وعلي وجهها ابسامة مليئة بالحب والسعادة
وكانت تغني بهيام
شيري بفضول: ايه اللي حصل ها ايه؟؟؟؟؟
ريما بهيام: اخته
شيري بابتسامة: اخته... عشان تعرفي انك متسرعة
ريما بابتسامة: طب سلام بقي عشان عاوزة انام
شيري: طيب انا رايحة لرامي
ريما بجري: طب استني استني انا جاية معاكي
شيري: طب بسرعة ثم اكملت موجهة نظرها لحياة: انتي مالك اليومين دول بقيتي هادية كدة ليه؟؟!
حياة: مش عارفة
شيري: هو غيّرك كدة ليه؟؟!!!!
حياة بشرود: مش عارفة... حسة اني بقيت هادية كدة ... انا كان نفسي اجرب احساس الهدوء دة.... انا وهو شبه بعض في حاجات كتييير اوي.... انا بحبه اوي اوي ثم اكملت بجنون: بس لاااا انا عمر مجنوني يقل
شيري بضحك: ايوة كدة ارجعي تاني
ريما: انا جهزت
شيري: تيجي معانا؟؟
حياة: لا روحوا انتوا
شيري: لو حصل حاجة تاني اتصلي علطول
حياة: اوك خلو بالكوا من نفسكوا
ريما وشيري بنفس الوقت: ومن نفسك
ترجلا الفتاتان من الڤيلا وجدا حازم جالس علي الارجوحة بشرود وعندما رآهم نظر الي ريما بحب فلاحظت شيري وابعد نظره
حازم: احم.. هتروحوا في مكان
شيري: اه هنروح المستشفي عند رامي
حازم: اتفضلوا
صعدوا الي السيارة وبدأ حازم في القيادة وتوجه نحو المشفي وترجلوا من السيارة ودخلت شيري وظلا ريما وحازم بالخارج
ذهبت شيري الي غرفة رامي ولكن لم تجده وبدأ احساس القلق والخوف يراودها مرة اخري ولكن بشده
ذهبت الي الدكتور لتسأله
شيري بقلق: هو فين رامي يا دكتور
الدكتور: رامي بقي احسن وودناه اوضة عادية
شيري بابتسامة: بجد
الدكتور: اه... بس هو امبارح فاق واعد ينادي ويدور عليكي ولما ملاقكيش رجع تاني لنومه العميق بس بتقدم شديد
شيري بندم وضيق: يارتني كنت موجودة
الدكتور: الاوضة في الدور اللي تحت دة
شيري: ميرسي يا دكتور
خرجت شيري من الغرفك وتذكرت قوتها وانها لديها القدرة علي استعمالها بدون خوف وابتسمت وذهبت الي الغرفة
دخلت الغرفة وجلست بجانبه علي الفراش وأمسكت بيده
شيري: انت فوقت امبارح وملاقتنيش جمبك... انا غلطانة المفروض كنت ابقي موجودة... بص انا هعمل حاجة دلوقتي وهخليك تفوق حالًا انشاء الله
ياااارب
وضعت شيري يدها علي قلب رامي واغمضت عيناها بابتسامة
وبدأت يدها في في الاضاءة بلون ابيض وذهبي وشكل رائع وكانت تتنفس بانتعاش وابتسامة رائعة
وانتهت شيري ببطء حتي انتهت تمامًا
وامسكت سريعًا بيد رامي
بعد عشر دقائق وشعرت شيري باليأس لعدم حدوث شيء ولكن ظلت ممسكة بيده
وبدأ رامي في تحريك يده وعاد الامل مرة اخري لشيري
شيري بفرحة شديدة: رامي.... رامي!!!
بدأ رامي في فتح عيناه ببطء شدي
وركضت شيري لمناداة الدكتور
شيري: دكتور... دكتور
الدكتور: نعم.... في حاجة حصلت لرامي؟؟؟
شيري بفرحة: رامي فاق يا دكتور... رامي فاق
الدكتور بالتسامة: بجد... يلا بينا بسرعة
ذهبا سريعًا لغرفة رامي ليجدوه جالس منتطر رؤية شيري في القليل من التعب
الدكتور: يااااه دة احنا بقينا كويسين خالص
شيري ممسكة بيد رامي: بجد!!
الدكتور: اه وممكن يخرج بكرة كمان
رامي بتعب: هو انا فضلت هنا حوالي قد ايه؟؟؟
شيري: حوالي اسبوع كدة
الدكتور: عن اذنكم
رامي: اتفضل
شيري: وحشتني اووووي يا رامي.... بقي كدة تعمل كدة وتخوفتي كدة
رامي: انتي اللي وحشتيني اوي يا حياتي
شيري: بحبك اوي
رامي: بموووت فيكي
امسك رامي رأس شيري وقبّلها
رامي: انتي حياتي.... مقدرش اسيبك
شيري: مكفاية كدة
رامي: يعني انا بقالي اسبوع مشوفتكيش وانتي تقوليلي كفاية .... اااه يا دماغي
شيري بقلق واقتربت منه قليلا: ايه يا حبيبي في حاجة
قبّل ورامي خد شيري سريعًا
شيري: اه يا جزمة
رامي: بعشقك
------------------------------------------
حازم: عاملة ايه
ريما: تمام
حازم: تشربي حاجة؟؟
ريما: لالا ميرسي
وقف حازم عن مكانه
حازم: خليكي هنا ثواني وراجع
ذهب حازم الي الكافيه وطلب قهوة له وكابتشينو لها وقال له ان يرسم قلب علي الوش
وبعد عشر دقائق عاد حازم وجلس مرة اخري ولكن بجانب ريما واعطاها مشروبها
ريما باستغراب: عرفت منين اني بحب الكابتشينو
حازم: العصفورة قالتلي
ريما بخبث: العصفورة
حازم: ههههه.... يلا نخلص ونروح نطمن علي رامي
ريما: اوك
------------------------------------------
شيري: يلا بقي عشان تاكل
رامي بقرف: هلي حثتي آكل أكل المستشفيات دة
شيري: مانت بص لازم تاكل
رامي: خلاص يبقي انتي اللي تعملي الاكل.... اه صحيح ماما وبابا عملوا ايه لما عرفوا
شيري: انا قولتلهم وكانوا بييجوا كل يوم
رامي: اوك
ريما: عوووووو
رامي: ايه اللي جابك
ريما: ايه؟؟
رامي: اقصد عاملة ايه؟
ريما: ههههههههه انا تمام... انت عامل ايه؟؟
رامي: انا تمام
حازم: مانت كويس اهه لازم يعني تتعبنا
رامي: معلش يا سيدي
حازم بضحك: ولا يهمك
شيري: انا هروح اجيب اكل لرامي وجاية تاني
ريما: طب خديني معاكي بقي
شيري: طب يلا
جلس حازم مع رامي حتي لا يتركه بمفرده ولم يكن قلقًا علي ريما
رامي: عامل ايه؟؟
حازم: انت اللي عامل ايه؟؟... انا تمام
رامي: انا تمام التمام.... ثم اكمل بتساؤل: انت بتحب ريما؟
حازم: وعرفت منين؟
رامي: من نظرتك
حازم: بحبها اوي
رامي: اممممم يبقي اتقدملها بقي بعد الجامعة
حازم: انا فكرت في كدة
رامي: اشطا
وجلسوا معًا في ضحك وهزار واصبحوا اصدقاء بشدة
اما ريما وشيري عادوا الي المنزل ليحضروا الطعام لرامي

إرسال تعليق

0 تعليقات
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
5/قصص طويله